Viasat

Hej på er. 
Om ni går i tankarna att skaffa Viasat så skulle jag råda er att tänka både en, två och tre gånger. 
Här kommer min historia.
Den 11 september i år fick vi besök av två säljare från bolaget. Eftersom vårt nuvarande abonnemang höll på att gå ut och månadsavgiften ska höjas fick de komma in och presentera sitt erbjudande.

Vi pratade om vad som var viktigt för oss och de behoven var absolut inte svårt att tillgodose. Vi ville kunna spela in program och spola tillbaka. Det var i princip det enda, några önskemål om kanaler fanns det också. Billigare skulle det bli med. Ungefär en 500-ing i månaden.

Grejerna kom men eftersom vi hade bindningstid kvar så kunde vi inte koppla in grejerna förrän det gått någon månad efter säljarbesöket. Det betyder att ångerrätten gått ut.
Till slut kopplar vi in grejerna och det fungerar inte riktigt så där bra som vi var vana vid. Jag börjar ringa. Vi gör diverse åtgärder. Men varje gång vi ska starta upp måste vi bryta strömmen i fiberfördelaren.
Efter någon dag är det dags att börja spela in. Men det går inte, vi har inte fått någon inspelningsbar box med hårddisk. Den kostar 3995 kr.
Glöm det! Kundtjänstmedarbetaren kan få ner den till 1500 kr. Inte en chans! Jag vill säga upp abonnemanget, struntar i om jag får betala 12000 i slutfaktura.
Jag får prata med en kille som säljer boxen för en 500-ing.
Tar det, vi fortsätter att starta upp tv:n genom att bryta fiberfördelaren. Den nya boxen kom i tisdags och vi bytte. Vi får fortfarande starta om i fiberfördelaren. 
Jag är så trött på att ringa det här företaget. Jag får testa diverse märkliga grejer för "felsökning". Och nu får de paus från mig i två dagar eftersom vi ska prova att byta ut hårddisken.

Det är inte hårddisken, det är inte att jag som stänger av tv:n på fel sätt. Det är inte boxen inte routern heller. Det är fiberfördelaren, jag är nästan säker på det... men jag fortsätter ringa.... klaga... och OM/NÄR det börjar fungera så vill jag ha kompensation.

På återseende 

Kommentera här: